Tahmis Kahvesi - Gaziantep


Gaziantep yazılarıma aralıklı olarak devam ediyorum.
Açılışı kahvecilerden yapınca, kahvecilerden devam edelim dedim.

Gaziantep'te kahve deyince 'Tahmis' denir susulur.
Öyle bütünleşmiş Gaziantep ile.

Menengiç kahvesini denemek için bizde muhakkak gidelim dedik.
Kendine özel tasarımı olan Gaziantep'in o ünlü fincanları ile geldi kahvemiz.

Not: Bir yudum içildiği için dudak izini görmeyiniz efendim :)




Menengiç kahvesi Türk kahvesinden daha yumuşak bir içime sahip.
Ne ilk yudumunda ne son yudumunda acı veya keskin bir kahve tadı almıyorsunuz.
Biraz daha yağlı bir kıvamı var adeta.

Tahmis kahvesinin kısa tarihinin anlatıldığı bir fotoğraf paylaşayım öncelikle;




İçeri girerken pencerelerine bayılarak girdim;




Ve arkada çalan o güzel müzik ile birlikte içerisi;




O muhteşem kahvelerin yapıldığı mutfak;




Atmosferiyle, menengiç kahvesiyle Gaziantep'e gidenlerin mutlaka uğraması gerekli bir yer Tahmis Kahvesi.
1638'den kalma miras gibi.